عرضه «صدایی که از اعماق وجودم می‌آمد» در کتابفروشی‌ها | قصه زن فرانسوی که شیعه شد زیاد بغل کردن نوزاد خوب است یا بد؟ ویدئو | روایتی دخترانه از زیارت امام رضا (ع) نجوا‌های دختران مشهدی با امام رضا(ع) ۶ مدال ایرانی بانوان در پایان روز سوم دوومیدانی غرب آسیا کسب شد صرف هزینه میلیاردی بانوان پولدار برای مادرشدن بدون بارداری! زنان، درگیر دوگانه اشتغال و مادری آیت‌الله رئیسی به ارتقای جایگاه زنان و ضرورت میدان‌دادن به آنان معتقد بود مادر مشهدی در هفته سی و سوم بارداری صاحب ۴ فرزند دختر شد حرم نوشت‌های یک خادمه | عزت نفس گمشده مادر نقد و بررسی فیلم «زنانی که با گرگ‌ها دویده‌اند» از نگاه دختران دهه هشتادی با حضور کارگردان دیدار دختران رسانه‌ای «شهربانو» با مدیرعامل موسسه فرهنگی شهرآرا انتقاد خزعلی از کمبود اساتید متخصص در حوزه مطالعات زنان انسیه شاه‌حسینی: حقوق زنان هنرمند برای آیت‌الله رئیسی مهم بود اینستاگرام روی موج بی‌اخلاقی افزایش تعداد فروشندگان ترمز بازار مسکن را کشید (۱۰ خرداد ۱۴۰۳) خبرنگاران زن فلسطینی قربانیان ترورهای هدفمند اسرائیل بی‌بی منجمه؛ بانوی نامدار ایرانی در عرصه ستاره‌شناسی زنان می‌توانند در انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کنند؟ بیشتر کشته‌شدگان حمله به اردوگاه رفح زنان و کودکان بودند
سرخط خبرها
تقاضای ۲۳۰۰ زوج برای دریافت تسهیلات تشویقی ۵۰۰ میلیون‌تومانی دهه‌شصتی‌ها

تقاضای ۲۳۰۰ زوج برای دریافت تسهیلات تشویقی ۵۰۰ میلیون‌تومانی دهه‌شصتی‌ها

  • کد خبر: ۲۲۷۷۲۹
  • ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۴
معاون امور زنان و خانواده ریاست‌جمهوری با بیان اینکه تاکنون بیش از ۲۳۰۰ زوج تقاضای دریافت تسهیلات تشویقی ازدواج به متولدین دهه‌شصتی را داشته‌اند، اعلام کرد: کسانی که شرایط دریافت وام را داشتند، ۱۲۰۰ زوج بودند که به بانک و معاونت روستایی معرفی شدند و شرایط بقیه ثبت‌نام‌کنندگان هم در حال بررسی است.

به گزارش شهرآرانیوز، انسیه خزعلی درباره ارائه تسهیلات تشویقی ازدواج به متولدین دهه ۶۰ ساکن در روستا‌ها و شهر‌های زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت با کارمزد ۴ درصد، بیان کرد: در طرح وام ازدواج متولدین دهه ۶۰ ساکن در مناطق روستایی و شهر‌های زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت، میزان وام ۵۰۰ میلیون است که سقف ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات برای ازدواج، ۲۰۰ میلیون تومان برای خرید اقساطی جهیزیه و ۲۰۰ میلیون تومان وام اشتغال است. به عبارتی به زوج دهه‌شصتی به طور کلی ۵۰۰ میلیون تومان وام پرداخت می‌شود.

وی درخصوص نحوه شرایط دریافت این وام، توضیح داد: دارابودن تابعیت کشور ایران، عشایر یا ساکن روستا یا شهر‌های زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت، مجرد‌بودن زوجین و تاریخ تولد افراد در دهه ۶۰ در بازه تاریخی یک فروردین ۱۳۶۰ تا ۲۹ اسفند ۱۳۶۹ و تاریخ عقد زوجین از ۳۰ خرداد سال ۱۴۰۲ تا ۲۹ اسفند سال ۱۴۰۲ و دارابودن حساب در بانک مهر، از شرایط عمومی متقاضیان دریافت تسهیلات است.

خزعلی با بیان اینکه تضامین تسهیلات‌گیرندگان براساس اعتبارسنجی سامانه ضمان بانک انجام می‌شود، اظهار کرد: به زوجین دارای شرایط بند الف این آیین‌نامه، تسهیلات اشتغال تا سقف ۲۰۰ میلیون تومان به ازای هر طرح اشتغالی پرداخت می‌شود و سقف اعطای تسهیلات اشتغال به زوجین ۲۰۰ میلیون تومان تعیین شده است.

معاون امور زنان و خانواده ریاست‌جمهوری با بیان اینکه تاکنون بیش از ۴۶۰۰ نفر معادل ۲۳۰۰ زوج، تقاضای دریافت این وام را داشته‌اند، خاطرنشان کرد: کسانی که شرایط دریافت وام را داشتند، ۱۲۰۰ زوج بودند که به بانک و معاونت روستایی معرفی شدند و شرایط بقیه ثبت‌نام‌کنندگان در حال بررسی است.

وی افزود: تاکنون بیش از ۵۰۰ زوج این وام را دریافت کرده‌اند و مابقی هم در حال طی‌کردن مراحل اداری هستند. برخی از زوجین معرفی‌شده امکان آوردن ضامن و برخی توان پرداخت اقساط را نداشتند؛ لذا انصراف دادند.

خزعلی درخصوص وضعیت پشت‌نوبتی‌های این وام گفت: اگر مسائل اداری و مدارک تکمیل شود، کسی پشت نوبت نمی‌ماند؛ چراکه سقفی که با معاونت روستایی و تامین اجتماعی کشاورزان و بانک مهر قرارداد بسته‌ایم، قابلیت پوشش‌دهی همه زوجین دهه‌شصتی روستایی را دارد.

منبع: ایسنا

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.